No Horizon



..

18 kommenttia:

  1. Oh! Onnea! Mielettömän hieno kokonaisuus. Ja kuvat, upeita! Digitaalinen neulanreikä, miten kiinnostavaa. Upeaa, että olet täällä!

    VastaaPoista
  2. Satu, uskollinen. Kiitos! Mukavaa olla täällä.

    Digijärkkäriin liitettävä neulanreikä on suhteellisen uusi tuttavuus, kokeilin ensi kerran marraskuussa. Hauska kapistus! Opettelen nyt sen kanssa näkemään maailmaa. Melkein mikään "normaaliin" kuvaukseen kehittämäni tapa ei päde. Hyvä niin. Tuntuu seikkailulta. Tulee yllätyksiä. Täytyy oikeasti tehdä töitä.

    Seuraava askel lienee ryhtyä rakentelemaan itse neulanreikäkameroita laatikoista ja kuvata paperille tai filmille. Sellaista tein viimeksi lukiossa, aivan liian monta vuotta sitten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana olla täällä. Kiinnostavaa, mä olen kerran päässyt kokeilemaan tuota laatikkoneulanreikää, mutta silloin ei oikein onnistunut, jäi kaivelemaan. Toivon, että vielä joskus kohtaisin uuden tilaisuuden, tekniikkana kiehtova.

      Kuten Liivia, minäkin kaipaan Taivaantarkkailijaa, mutta olethan sinä siinä :)

      Poista
    2. Youtubessa on kai videoita, joissa näytetään, miten laatikkoneulanreikiä voi valmistaa. Ja järkkäriinkin voi itse valmistaa neulanreiän runkotulppaan.

      Niin, minä olen tässä. Oli aika vähän tuulettaa.

      Poista
  3. Onnea täältäkin uuteen alkuun!
    Ja samalla haikeaa luopua Taivaantarkkailijasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Minulla ei juuri nyt ole yhtään haikeaa. Se alkoi junnata paikoillaan. Mutta jotakin samanmuotoista varmasti palaa joskus, jotenkin. Tekstin julkaisua tulee luultavasti ikävä ihan kohtapuoliin.

      Poista
  4. Mä kuvasin lukiossa kait just neulanreikäkameralla filmille. Kivaa!

    Uusi alku on kanssa kiva! Hei!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei!

      Taukoni aikana sinä katosit salasanan taakse. Olen siitä vähän pahoillani, sinä teit kaunista.

      Poista
    2. Hihi onse nyt siellä taas :)

      Poista
    3. Hihii, mukavaa, menen katsomaan!

      Poista
  5. Onneksi et lopettanut bloggaamasta kokonaan, kuviasi on ilo katsella!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ei tätä osaa lopettaa. :)

      Poista
  6. Isä antoi minulle pienenä oman vanhan kameransa. Se oli 1950-luvun laatikkokamera, jolla oli todella vaikeaa oppia kuvaamaan. Horisontti oli aina mennä vinoon. Kaikki piti säätää itse. Mutta kun kuvat sitten tulivat, ne olivat mielettömän tarkkoja ja laadultaan aivan muuta kuin ne tavalliset. Se kamera on minulla yhä ja joskus katselen sitä kaipaavasti. Kaipaanko sitä hartautta, joka valokuvaamiseen liittyi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huikeaa. Sinun pitää kokeilla, onko se kamera vielä kunnossa. Filmiä luultavasti on markkinoilla.

      Tuo hartaus, sen perään olen itsekin. Kuvaan tosi hitaasti, harkiten. Pidän kyllä digiajan tuomasta mahdollisuudesta nähdä kuva heti ja tehdä mahdolliset korjaukset seuraavaan ruutuun. Silti ajattelen, että kuva ei ole vielä lainkaan valmis, kun se näytöllä näkyy.

      Haudon mielelläni kuviani. Tämän blogin viikko on tosi lyhyt aika minulle kypsyttää kuvaa. Vaikka kuva olisi jo viimeistelty ja "fyysisesti" valmis, se on usein vielä pitkään kesken.

      Minulla kestää kauan ennen kuin näen kuvan. Kerrokset siinä. Samalla tiedän, että en ikinä tule näkemään kaikkea, mitä kuva kertoo. Kiehtovaa.

      Poista
  7. Onnea uuteen alkuun, uuteen blogiin!

    Upeat kuvat!

    VastaaPoista
  8. Hei, vau, onpa nää jänniä ja hienoja otoksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Kiehtovat minuakin.

      Poista

Ajatuksia? Any thoughts?